CENTRE DE REFERÈNCIA
15739
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15739,page-parent,page-child,parent-pageid-29,bridge-core-2.5.5,tribe-no-js,page-template-home-jk2n3e41-public_html-wp-content-themes-bridge-full_width-php,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.5.3,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-28.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17809
 

CENTRE DE REFERÈNCIA

CENTRE DE REFERÈNCIA

Oferim la nostra especialització i col·laboració a les escoles ordinàries, serveis, famílies i entorns comunitaris per ajudar a la inclusió en espais ordinaris.
CR-PROGRAMES-ESPECIFICS
CR-FORMACIO
CR-RECURSOS
CR-BLOG

OBJECTIUS

Atendre els alumnes amb DI i/o trastorns associats escolaritzats al propi centre o escolarització compartida.

Ajudar a la inclusió de l'alumnat amb DI i/o trastorns associats escolaritzats en els centres ordinaris.

Promoure la inclusió de les persones amb edat escolar amb DI i/o trastorns associats en entorns comunitaris.

Oferir assessorament i formació a l’entorn escolar, familiar i comunitari.

A QUI VA DIRIGIT

Aquests serveis tant van dirigits als infants amb discapacitat, proporcionant programes de suport, adaptació de recursos..., com als professionals que els atenen en diferents espais i /o situacions, aportant assessorament, estratègies, formació... i a l'entorn comunitari i família.

Escoles ordinàries | Entitats educatives | Entitats de lleure i oci | Famílies | Professionals del món educatiu

Equip docent CEE

Atenció escoles ordinàries (horari escolar) | Altres serveis (horari a concretar)

SERVEIS

Assessorament

S’ofereix assessorament sobre la DI, estratègies metodològiques i organitzatives i l’establiment de pràctiques inclusives aportant estratègies que ajudin a atendre la diversitat.

Formació

Es realitzen cursos i tallers específics sobre les característiques de diferents DI i/o altres trastorns associats i estratègies d’atenció. Alguns d’aquests cursos i tallers són reconeguts pel Departament d’Ensenyament, també es realitzen cursos a demanda de col·lectius concrets a partir de les necessitats que sorgeixen.

Programes específics per ajudar a la inclusió als centres escolars ordinaris

Aquest servei ofereix atenció, assessorament, seguiment i formació a aquells centres que tinguin escolaritzats alumnes amb un diagnòstic de Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i/o de Trastorn de Conducta (TC), o altres programes que es puguin iniciar de suport a la inclusió d’alumnes en centres ordinaris. Els programes van adreçats tant a l’alumne com a tot el seu àmbit escolar (companys d’aula, mestres, claustre de professors, monitors…).

Biblioteca

Servei de préstec on podeu trobar llibres especialitzats sobre conceptes, recursos, estratègies d’intervenció, metodologies, pautes… en relació a diferents trastorns. També podreu accedir al material especialitzat de creació pròpia i/o adaptat pel propi centre que pot ajudar a trobar recursos i suports per treballar aspectes personals dels alumnes i també per a l’adquisició de coneixements curriculars.

Banc de recursos

S’ofereix aquest servei per tal d’aportar materials específics i/o adaptacions i ajudar en el desenvolupament d’estratègies d’intervenció per a la inclusió educativa i/o social de l’alumnat en entorns ordinaris i comunitaris. En aquest servei es pot oferir:

  • Creació de material, fitxes, jocs… a demanda dels professionals del centre ordinari, de treball individual per a l’òptima adquisició dels aprenentatges i a nivell grupal per al treball multinivell i cooperatiu que faciliti la inclusió a l’aula.
  • Materials per a la comprensió de la diversitat. Contes, jocs, material… per a treballar la comprensió de la diversitat a l’aula. Treball del coneixement de la discapacitat, habilitats i característiques per ajudar a la convivència i acceptació de la diversitat. Es pretén ajudar a donar pautes per a saber entendre els comportaments dels companys amb discapacitat intel·lectual.
  • Creació de materials específics amb sistemes concrets per ajudar l’alumne amb discapacitat intel·lectual a la comprensió de les activitats, els aprenentatges i la comunicació. Sistemes alternatius i/o augmentatius de comunicació, borsa d’imatges…
  • Adaptació del material de l’aula per a treballar amb el mateix material però tenint en compte el ritme, les dificultats i també les habilitats personals.

ON SOM

Les Fonts, Apt. Correu 107

17800 Olot

972 266 272