PROGRAMES ESPECÍFICS
15832
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15832,page-child,parent-pageid-15739,bridge-core-2.5.5,tribe-no-js,page-template-home-jk2n3e41-public_html-wp-content-themes-bridge-full_width-php,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.5.3,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-28.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17809
 

PROGRAMES ESPECÍFICS

PROGRAMES ESPECÍFICS

Aquest servei ofereix atenció, assessorament, seguiment i formació a aquells centres que tinguin escolaritzats alumnes amb un diagnòstic de Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i/o de Trastorn de Conducta (TC), o altres programes que es puguin iniciar de suport a la inclusió d’alumnes en centres ordinaris. Els programes van adreçats tant a alumnes amb aquests diagnòstics, com a tot el seu àmbit escolar (companys d’aula, mestres, claustre de professors, monitors…). Actualment s’ofereixen 2 programes en l’etapa d’educació primària:
1. PROGRAMA DE SUPORT A ALUMNES AMB TEA
2. PROGRAMA DE SUPORT A ALUMNES AMB TC

QUÈ PRETENEM?

Ajudar a la inclusió dels alumnes amb TEA i/o TC, actuant en els àmbits que ho propiciaran:

Àmbit individual: Cercar i definir les estratègies i recorreguts a utilitzar en el seu procés educatiu, per tal que en formi part amb el mínim d'angoixes.

Àmbit grupal (aula/companys): Cercar i definir les estratègies, recorreguts i activitats per tal que els companys tinguin a l'alumne amb TEA i/o TC com un company més. A la vegada, crear el clima d'aula que permeti que l'alumne no quedi aïllat dels seus companys.

Àmbit professional: Proveir de les eines necessàries perquè els professionals que tenen relació amb l'alumne puguin accedir al suport i estratègies oportunes per afavorir al màxim la seva inclusió.

COM ES REALITZA LA DEMANDA

Les demandes pels programes de suport a alumnes amb TEA i/o TC, les realitza l'EAP de referència del centre ordinari de l'alumne. Posteriorment es fa el dictamen d'atenció i s'atén amb el vist i plau del director provincial del Departament d'Ensenyament. L'EAP després de fer-ne la valoració, indica el tipus d'atenció que es realitzarà: valoració, assessorament, atenció directa...