Àmbit individual: Cercar i definir les estratègies i recorreguts a utilitzar en el seu procés educatiu, per tal que en formi part amb el mínim d'angoixes.
Àmbit grupal (aula/companys): Cercar i definir les estratègies, recorreguts i activitats per tal que els companys tinguin a l'alumne amb TEA i/o TC com un company més. A la vegada, crear el clima d'aula que permeti que l'alumne no quedi aïllat dels seus companys.
Àmbit professional: Proveir de les eines necessàries perquè els professionals que tenen relació amb l'alumne puguin accedir al suport i estratègies oportunes per afavorir al màxim la seva inclusió.
Les demandes pels programes de suport a alumnes amb TEA i/o TC, les realitza l'EAP de referència del centre ordinari de l'alumne. Posteriorment es fa el dictamen d'atenció i s'atén amb el vist i plau del director provincial del Departament d'Ensenyament. L'EAP després de fer-ne la valoració, indica el tipus d'atenció que es realitzarà: valoració, assessorament, atenció directa...