Digitalització, art i inclusió social
El projecte ABeyGA vol abordar les creacions artístiques d’una manera alternativa amb la implicació total dels sentits dins dels tallers d’art i entorns culturals en general (per exemple, museus, centres culturals, etc.) i donar suport als estudiants joves, especialment amb necessitats i dificultats educatives especials), per ser inclosos exitosament en el seu entorn escolar i social mitjançant l’educació artística. Més concretament, aquest programa té com a objectiu dissenyar, implementar i avaluar activitats innovadores alternatives (a través de mètodes multisensorials i interactius en l’aproximació a l’art) i intercanviar les bones pràctiques / activitats entre els socis.
Els beneficiaris del projecte són majoritàriament joves estudiants amb necessitats i dificultats educatives especials i joves vulnerables en general, treballadors joves, educadors i organitzacions de treball social, però també famílies, altres joves, escoles, col·legis, instituts i universitats.
- Desenvolupar una concepció didàctica global de l’art fent servir totes les sensacions (mirada però també tacte, audició, olfacte).
- Crear i adoptar un enfocament multicultural d’obres d’art obertes a noves visions del món (percepció diferent de colors, sons, materials d’art segons el país d’origen).
- Donar suport als joves, especialment amb necessitats i dificultats educatives especials, perquè participin en la comunicació dels joves, permetent-los contribuir a la creació d’eines.
- Proporcionar i transferir eines digitals, habilitats (individuals, col·lectives) i pràctiques, útils per a professionals i joves amb la finalitat de millorar l’educació artística i conèixer els seus objectius territorials.
- Enriquir el valor educatiu i els objectius dels tallers d’art amb diferents enfocaments culturals i pràctics.
- Implicar els joves en la reproducció d’obres escultòriques conegudes amb materials naturals de les regions / països implicats.
Els resultats esperats relacionats amb les IOs i les activitats estan relacionats amb el desenvolupament personal i professional dels formadors per respondre amb més eficiència a les demandes del seu paper social, com a pares, professors, professionals. Pel que fa als joves, especialment amb necessitats i dificultats educatives especials, el projecte garantirà el desenvolupament de de les seves habilitats d’aprenentatge i el reforç de les seves capacitats socioemocionals i la seva expressió per incloure-se en el seu entorn social i cultural.
L’última setmana de setembre va tenir lloc a Perusa, Itàlia, la primera Trobada presencial del projecte ABEYGA. El motiu va ser la 1a Activitat Formativa (C1) i la 2a Trobada Transnacional (M2). Dins el marc de la primera activitat formativa, diversos professionals del món de......
08 novembre, 2021 /