IL·LUSTRACIONS I CONTES PER AJUDAR ELS INFANTS DEL CDIAP
17684
post-template-default,single,single-post,postid-17684,single-format-standard,bridge-core-2.5.5,tribe-no-js,page-template-home-jk2n3e41-public_html-wp-content-themes-bridge-page-php,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.5.3,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-28.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17809
 

IL·LUSTRACIONS I CONTES PER AJUDAR ELS INFANTS DEL CDIAP

IL·LUSTRACIONS I CONTES PER AJUDAR ELS INFANTS DEL CDIAP

Il·lustracions i contes per ajudar els infants del CDIAP a identificar les emocions

El CDIAP és el Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç que atèn als infants d’entre 0 i màxim 6 anys, amb alteració en el desenvolupament o risc de patir-ne. Durant la fase de confinament total i també ara que ha començat el desconfinament gradual, els menuts de casa han vist com els seus hàbits, les seves rutines i els contactes canviaven. A més, s’han implantat noves normes que generen ansietat i desconcert en alguns adults, i que acaben repercutint en els infants.

La directora del centre, Ester Pla, explica que a la consulta han detectat que aquestes emocions poden repercutir en el comportament dels infants. Per exemple, hi ha casos de nens i nenes que no volen sortir al carrer o que volen tornar a casa. Detalla que aquests comportaments poden ser provocats «per la por, per la seguretat que els dona estar a casa, perquè tenen més limitat el contacte social o, fins i tot, per la dependència que tenen de les pantalles: volen tornar a casa per jugar amb la tauleta o el mòbil».

Des del CDIAP treballen sovint aquests aspectes emocionals a partir del joc i la interacció. Amb el confinament han hagut de canviar la forma de comunicar-se amb els infants i les seves famílies – ara ho fan per videotrucada –  i per això han considerat interessant disposar de material gràfic que ajudi els infants a sentir-se identificats.

Han encarregat un seguit d’il·lustracions a l’artista garrotxina Roser Matas, que reflecteixen alguns dels estats emocionals que viuen els infants: quan cal portar mascareta, quan poden sortir al carrer, quines normes cal seguir, mesures d’higiene, entre d’altres. Amb aquestes imatges, els professionals del centre expliquen un conte personalitzat als infants, segons el que cada nen experimenta, que alhora ofereix solucions per adaptar-se a l’anomenada «nova realitat».

Segons Pla, «l’objectiu és que el nen pugui anar representant o elaborant mentalment coses que li estan passant, tal com també li passa al protagonista del conte». Que vegi situacions amb les quals es pugui identificar i expressar.

A més a més, a finals del mes de març van posar en marxa un compte a Instagram (@cdiapintegragarrotxa) per oferir informació i recursos a les famílies i que puguin tenir idees per treballar amb els nens a casa i estimular les diferents àrees de desenvolupament: psicomotricitat, llenguatge, expressió d’emocions, raonament…

Durant l’any assisteixen al CDIAP més de tres-cents infants, que treballen amb un equip format per 8 professionals, entre els quals hi ha psicòlegs, un neuropediatre, logopedes, una treballadora social, una fisioterapeuta i administratius.